En dag av mode

Min dag har bara varit av mode typ...
Första lektionen idag var kultur och stilhistoria där vi fick trycka in en samanfattning på modet från 1400 - 1800 talet som vi tidigare gjort arbeten om. Stå och lyssna på redovisningar lär man sig ju ingenting på så det här var faktiskt nödväntigt för jag hade ingen bra koll asså :P Så man fick ju anteckna så pennan glödde för i slutet på dagen skulle vi gå på tipsrunda^^ och skriva ner vilken tid kläderna resp frisyrerna på bilderna var ifrån. 
Där emellan hade vi Svenska då alla har valt varsitt arbete att göra ett muntligt framförande om. Jag valde skönhetsideal förr och nu. 
Nu när jag är hemma så ska jag göra min makeup läxa. En visnings makeup för catwalk. Känner mig inte pepp men det måste göras :P



Tråkigt bara att det är så trendigt att se ut såhär när det gäller smink nu...vart fan är sminket ens. Bild från Top Shop


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0