Vintagepics?

Det måste ju bara fotas hejvillt ikväll! Men jag får inte låna pappas nya fina kamera som är den senaste på marknaden just nu... okej kanske lite förståligt. Så det blir "vintagekameran" från vårt vitrinskåp istället^^ Men mästerfotografen klarar allt ;)



Shit den ser ju lite highteck ut på bild endå^^


Nyårslöften går faktiskt att hålla

Det här med nyårslöften är ju något som man oftast bara häver ur sig på 12 slaget bara för att.
Men jag har faktiskt lyckats hålla mina nyårslöften för både 2008 och 2009.. woohoo applåder på det!
Och vad var det då som jag lyckades med? Jo efter 12 slaget 2008 stod vi i en ring på ett utsiktsberg ett gäng och alla fick säga deras löfte. Jag ville egentligen säga "skaffa pojkvän" men hör mig själv istället säga lite coolt sådär "jag ska ragga". Haha och det gjorde jag också. Som revange hade jag pojkvänslöftet till 2009 istället och gissa vem som blev flickvän 2 månader senare om inte jag. Så nu tror jag att nästa nyårslöfte kommer att funka för det har ju sett bra ut hittills. Men problemet är bara att jag inte vet vad jag ska ha för löfte...



Kanske inget löfte alls??


Året som gått

2009 har varit: Lärorikt

Det jag saknar mest från året som gått: Kärleken

Det jag saknar minst från året som gått: Smärtan efter kärleken och tandställningen ;)

Roligaste upplevelsen: Skol-DM och Skol-SM, Dansuppvisningarna

Pinsamaste upplevelsen: På min förra praktik när jag skulle gå och köpa en glödlampa och köper en 100w för jag viste inte vad jag skulle köpa för någon :P  

Lyssnat mest på: Mcfly

Ätit mest: Fryspizza säkert

Antal olika hårfärg: ööh... 3 olika, svart - brunt - blont

Bästa filmen jag sett: Twiligt och New moon utan tvekan

Onödigaste köpet: Min pälsmössa, använt endast 1 gång

Bästa köpet: Mitt svarta diadem med rosett på :)

Minnesvärt citat från året: "Boybands det är grejen lixom" - jag

  För 12 månader sen :) Svarthårig, tandställning och nyklippt i fingret^^


Nyårsoutfitt

Yeey lite kul med lite ny design på bloggen :) Här kommer lite bilder på min nyårsoutfitt^^






Dagens uppdrag

Jag tog hem jackpotten i morse. Dagens uppdrag då tydligen. Ser inte fram emot!






... Men först ska jag göra något viktigare för i morgon är det nyår och vad behöver då inhandlas idag...precis lösögonfranslim!


Vampyrer och varulvar, så awesome!

Hej sömntutan här som siktar mot sängen nu redan vid halv 11 tiden. Gick upp så tidigt imorse och det blev full aktivitet hela dagen så inte så konstigt kanske. Såg new moon idag och vi satt efteråt på 7 Eleven i någon slags koma totalt faschinerade och helt borta med endast vampyrer och varulvar i skallen. Så awesome!! :D Sen blev det en liten tur på stan också då jag hjälpte Nora med lite saker hon skulle köpa. Jag är ju pank som tusan nu så jag var inte lika road över att se alla reor när man själv ligger back lixom :P Men det var en otroligt trevlig dag iallafall.
Puss och god natt!
 

Alternativt soundtrack till Twilight??

Nu ska jag snart gå och sova så jag orkar upp i morgon då jag ska till Nora och äta frukost som kommer vara barnvakt till sina söta småsyskon. Sen ska vi på bio och se New Moon såklart :D Ser verkligen fram emot tror att den är skitbra, för jag har en känsla av att den ska vara lika bra som ettan.

Håller verkligen med den person som lagt upp detta klipp att denna Mcfly låt skulle vara perfekt som soundtrack till Twilight! Eller vad tycker ni? :)

 

Smink inspiration till nyår

Vad händer idag då....ingenting så vitt jag vet...yä that sucks. Men nu nalkas det ju snart nyår och jag och Sarah har redan börjat planera sminkningen till nyårsoutfitten. Här är lite random bilder från min dator som kanske kan ge lite inspiration för en sprakande sminkning. 

 





Bild 1. Regnbågs makeup av Sarah.
Bild 2. Sotad makeup med glittriga lösfransar av Marlene.
Bild 3. Rosa show makeup av Lorena.
Bild 4. Två varianter av min rosa makeup med glitter.
Bild 5. Rosa grå sista minuten sminkning för fest. 
Bild 6. Svart tonat till rosa makeup.

Mysiga dagar

Hej hopp i lingonskogen! Igår hade jag en supermysig dag på stan med Sarah. Vi klarade folkmassan i affärerna men kom endast ut med påsar innehållande ordinarie priser. Näe ska man shoppa på rean får man åka till närmsta inne centrum istället för inne i stan kommer man knappt in eller ut ur affärerna. Vi avslutade med en tur till gamla stan då vi fikade vid Sarahs praktik så vi passade på att kika in lite där en sväng också. Trevligt, trevligt. 
Idag var det också en väldigt mysig dag. Kollade på "Just my luck" med mamma och det är ett måste om man lyssnar på Mcfly, vilket min mamma också gör :) Så det var kul, tittade på lite musikvideos också. 

Nu ska jag snart äta pappas hamburgare, annars så sitter jag här och stalkar på facebook, vilka som är tillsammans med vilka och känner vilka och sådär. Det låter som att jag inte har nått liv men man måste ju hålla lite koll på folk^^ Allt som rör min dator är smått rörigt allt befinner sig på olika hårdiskar eftersom jag flyttar dator just nu. Min jag har nu är helt cp men den ska bli som ny.




  

Fridas egna spa

Hemligheten till riktig skönhet är hur man mår på insidan. Så när jag vaknade idag bestämde jag mig för att göra mig ett eget litet spa. Med tanke på alla badproduker jag fått båda igår och när det var julklappsudelning i skolan så tänkte jag att det måste jag ju använda.
Såhär blev min morgon. En jättebra start på dagen om man har vet att man har en ledig förmiddag.

Vaknar - Det finns inget skönare än att ligga kvar ett tag i sängen på morgonen. Ännumysigare är det om man har en spikmatta att lägga sig på. Vissa tycker att det är skönare att ligga på golvet men jag brukar ha den i sängen med kudde under för då följer den kroppen så man både får spikar i svanken och i nacken. Man blir avslappnad och redo för dagen.

Frukost - Jag gjorde en superenkel jordgubbs smoothie med endast jordgubbar och vanilj youghurt (två skedar oboy för att det inte ska bli surt). En hård macka med kalkon på till det. Så awesome, pefa om man inte orkar äta så mycket på morgonen.




Dusch och bad - Jag har lyxen att ha bubbelbadkar vilket är passande på spa dagar. Men annars funkar ju nästan alla grejer att använda om man bara har dusch eller vanligt badkar. Jag använde en jättemysig serie med tvålar och lotion som lukar vanilj.
Började med en kroppspeeling och sedan vanlig tvål. Skrubba med svamp och man får bort alla döda hudceller. Sen tappade jag upp ett bad och hade i badsallt, mm började lukta vanilj i hela badrummet^^ Innan jag satte på bubblorna i badkaret så hade jag bubbelbad tvål så att det blir fluffiga bubblor i hela karet som håller på och falla över kanten, haha. 

Lotion och mask - Efter badet hade jag lotion på hela kroppen som passar ihop med det jag använde i badet. Luktar awesome och man är ju så torr i hyn på vintern.
En ansiktmask som jag hade på tub använde jag också.

Manikyr och pedikyr - Jättemysigt och fräscht att fila och fixa naglarna man känner sig så himla mycket fräschare om naglarna är det. Jag hade ett nagellack från Mavala som ska motverka flisiga och mjuka naglar, som jag har. Sen tog jag ett fint diskret nagellack på.


Mysig sysselsättning att sitta och pyssla om sig själv på lovet :) Sköt om er!


Julaftonskväll

God kväll! Hoppas att ni haft en trevlig dag och fått umgås, äta mycket och fått fina presenter. :) Jag är nöjd med min jul i år även om det var lite ovant att åka och fira på två ställen istället för att mamma och syskonen kom hem till oss bara. Men det var supertrevligt och skönt med lite variation :) Viste inte alls vad jag skulle få av mamma för nånting så det var jättespännande när hon dessutom köppt så mycket grejer. Så nu har jag en superhet outfitt till nyår. Raaw varning alla killar^^ HAHA. Jättefina saker alltihop så det ska bli mysigt att få tacka igen en extra gång på våran filmdag vi ska ha på söndag.

Men nu så tror jag att jag snart ska krypa ner endå, kanske läsa lite. God natt på er och hoppas att det blir en skön julledighet för er som har fått det nu!

 

 

God Jul önskar Snygg Frida

Julhälsningar från Frida


Mammas julgran:


Mammas jullunch (senaste gången vi åt traditionell julmat var jag bebis):


Mamma och jag (oj vilken skarp bild):


Mina paket:



Parfymer :D niice:


Visar pappa mina julklappar:


Jag och pappa lagar middag (som sagt ingen julmat):


Alla som är trötta på killar räcker upp en hand :P

Det märks på tvn när det är jul för det går så otroligt mycket på tv och framförallt många filmer. Har varit helt fast klistrad i soffan ikväll. Var oerhört glad att jag lyckades upptäcka att "John Tucker must die" gick på tv400 ikväll. En film som inte blivit av på åratal att jag sett. Fy fan vad bra den var ett hett tips till alla tjejer som är jävligt trött på killar, typ jag då alltså :P 
Sen rullade det på So you think you can dance. Sen vare den oerhört överskattade filmen "Sagan om ringen" den första såklart och det är långt ifrån min favoritfilm, men var bara tvungen att kolla lite på Legolas. Tills jag upptäcker att det är slutet av Love Acually på en annan kanal. Typ världens finaste film.
A så blev det och nu är det inte långt kvar till julafton så God Jul i förskott :)

  



Jag är 3 år för sen med att se filmen men va fan :) awesome när man är på jag hatar killar humör :D 


Ett sant citat

Detta sa Nora till mig i måndags när vi pratade om hur komplicerade relationer kan vara:

"Är det rätt så är det lätt! Är det inte lätt så är det inte rätt!"

twilight kiss Pictures, Images and Photos


Överskattat lov

Är det någon som håller med om att lov är överskattat? Personligen tycker jag att lov är skittråkigt om man inte reser iväg någonstans. Vist kan man behöva några dagar att vila upp sig på ibland. Men ett helt jullov det är ju så segt för allt stannar ju upp då. Skolan, praktiken och dansen, det är ju där allt händer och hur blir det när allt det bara försvinner ett tag. Jo som det är nu, dött. 

Undrar om hårdrockaren i huset dragit på the killers på jättehög volym bara för att jävlas med mig som kollat på Mcfly musik videos på dvd nu på morgonen? :P



Alltid gottegris i skolan


Stort paket på posten = en 18 årings julafton :P

Hej hopp! Just nu sitter jag och har börjat lite med några frågor från skolarbetet om EU. Tänkte att när jag endå inte hade nått att göra så kunde man ju passa på att vara lite duktig. Han bara med 3 frågor dock med långa svar tills jag hörde att det var lite trögt för brevbäraren att få igenom det stora paketet från cdon i brevinkastet (det är en lyxig grej med att bo i lägenhet att man inte behöver gå ut och hämta posten haha vadå lat!). Jag älskar att få hem skivor och dvder jag skuttar alltid som en glad liten 5 åring på julafton då :D haha. Men det blir ju alltid speciellt när man är ett stort fan också för då längtar man lite extra efter det man beställt och det blir så mycket mer än bara en skiva som kommer. 

Så nu ska jag ställa mig och baka en kladdkaka för jag blev riktigt sugen på det när jag såg vanlijsåsen i kylskåpet. Då blir pappsen glad säkert också när han kommer hem ikväll som får lite gottis till kaffet^^ haha. Så jag har någonting smarrigt (HAHA skrev sarrigt först av misstag det tyckte jag var kul) nu till min Mcfly dvd med all the gratest hits som jag ska kolla på nu :D

Min favorit live framträdande på denna låt som jag inte behöver youtuba längre^^ hihi



Nora är hemma :)

Idag har det varit superchill och eftersom att det är lov så är man ju ensam hemma om dagarna ingen förälder som springer runt här och stör :P Haha så då blire nudlar till lunch och tigerkaka till efterätt i morgonrocken framför Ellen DeGeneres show bla. Väntade hela dagen på att träffa min Nora som åkte till rumänien i oktober måste det ju ha varit som nu kommit hem över jul. Så det var jättekul att ses igen och bla ta igen allt killsnack som vi inte kunnat prata så mycket om. Sen såg vi också på Twilight eftersom jag inte hade sett den vilket är lite skandal. Jag fullkomligt älskade den så nu måste vi gå och se vad som händer sen på bio :) Nu förstår man precis denna Twilight hysteri, verkligen! En starkare kärlekshistoria har jag aldrig sett. Gick faschinerad hem.
Så tack Nora för en supermysig kväll!

   Kärlek

Tiden som flög och jag cdon shoppar

Idag blev det en lite konstig dag. Hade egentligen tänkt att gå ut på en promenad, kanske ringa någon vän i närheten att gå med eller nått annat men inte att sitta vid en dator i 5 timmar. Jo för så blev det eftersom pappa hade börjat fixa med min gamla dator som jag egentligen ska ha, just nu har jag en bärbar med trasig skärm (jag har det väldigt komplicerat med mina datorer). Så allt ska rensas och blåsas ur ur den gamla och jag satte mig där vid 11, 12 tiden och vid kl 16 så gav jag upp men hade dock sorterat alla bilder i olika mappar med datum och raderat program osv osv osv. Hade inte tänkt att det skulle ta sån tid lixom haha men tydligen :P Sen fastnade jag i Ghost Wisperer och sedan Jonas Brothers serien. Och nu är kl plötsligt halv 10 och jag sitter och är glad för jag shoppar på cdon.com lite efterlängtade Mcfly grejer. En live dvd, usa release skivan just my luck (fan att resten är import) och Lindsay Lohan filmen Just my luck där grabsen är med. Men oavsett om dom är med eller inte så är det faktiskt en riktig favoritfilm :) Så den är mitt film tips :)


    


Kärlek som en stor hög med bajs

Killar och kärlek kan sammanfattas som en stor hög med bajs. Gräver man ett tag, uthädar stanken, kanske blir sårad av en glasbit som du trodde var en skimmrande sten, väntar tills finget slutat blöda, fortsätter gräva, blir rädd av masken du hittar, tar mod till dig, forsätter trots att du luktar bajs och blir tillslut bländad av en liten guld klimp som får dig att inse att nu är du rik. Nu är du inte bara rik du är starkare än någonsin efter allt grävande.      



Mitt hjärta som jag gav bort en gång


Storrensning och pimp

God kväll. Vad skönt att få varva ner efter denna spidade dag som började med storstädning av rummet. Rensade igenom nästan all skit man hade dvs prylar, sen damsögs det och vädrades för fullt så man blev helt svettig. Sen mötte jag upp Sara i handen som skulle julhandla... men det blev mest grejer till henne själv^^ Jag skulle inte köpa något men det slutade med att jag tillbringade en evighet vid 25% rabatt på allt maxfactor och isa dora smink hörnan. Men skötte mig och tittade faktiskt på behövda bas produkter till fejjan. Hemma sen fortsatte Sara hjälpa mig med storrensningen men nu det värsta av allt... alla mina smycken jag samlat på mig under åren. Har haft allt på en vagn som samlat damm sen jag var 13 så nu känns det lite tomt att se vagnen med endast de smycken jag egentligen använder. Granen har blivit pimpad a la Frida style blinkandes i lila med silver tema.
Japp så nu har man gjort sig förtjänt av lite mys för sig själv framför Andra avenyn avsnittet jag missade i veckan. Filtar, kuddar, pyjamas och nått gottis till... MMmmm njut. 
God natt!


Gästbloggs inlägg

Hallåååå alla godisbitar! Sara gästbloggar lite här hemma hos Snygg Frida ;) Just nu prövar Frida sin egen spikmatta, dock ligger hon inte på den utan SITTER PÅ DEN MED RUMPAN!!!!!???? :O Nu måste jag tyvärr sticka iväg till tåget, men Frida hälsar "det känns inget, jag har så mycket fett i rumpan så att spikarna kan inte tränga igenom. Jag skulle vilja ha tillbaka mina mjukisbyxor". HEJ DÅ! :P



Vissa har bröst...andra inte


För er som partajar i natt ;)

Måste bjussa på denna sköna låt som Sarah skickade till mig förut idag. Ett fint gammalt återseénde lixom :) Tänker bara på "Bäst i Sverige" när jag hör den. Som för övrigt är en jäävligt bra film jag skulle vilja se snart igen :D


Nattrapport från Fridas sovrum

Under kvällen har jag varit hos Sarah och vi har kollat på Jul med Ernst bla :P haha. Tog sista bussen hem och satt inne på tågstationen och väntade. Det är lite intressant vilken skillnad det är på en tågstation kl halv 12 på natten än halv 12 på dagen. Två fjortistjejer sitter och pratar, en man kommer insvajande och lyckas sätta sig på en av bänkarna och en kille står mitt i allt för sig själv och gråter. Det var lite konstig syn endå :P
Det måste ha varit nästan 20 minus ute för det var fruktansvärt kallt. Är helt nerkyld efter denna dag och sitter nu i mysig pyjamas och dricker mjölk och äter mina rackarns mackor (kvälls mackor). Min stora mysiga säng ser väldigt lockande ut minst sagt! 
God natt!

  Har sett så många tjejer på vägen hem och ingen hade varken mössa, halsduk eller vantar. Klä på er tjejer!

Hej i mitt vinterland

Har haft julavslutning i skolan idag där alla i klassen hade tagit med sig något bakat. Herregud vad man kämpade med att få i sig alla kakor och bullar. Tog en sväng till Handen och tänkte egentligen köpa svarta jeans leggings men så blev det lite fynd på Gina istället för samma pris som jag skulle köpt byxorna för :P Kände att en halsduka var lite viktigare i första hand att köpa nu när det är så jävla mycket snö och kyla överallt. Man blir ju helt galen. Men bara man pälsar på sig lite, dricker lite varm oboy och tar ett varmt bad så uppskattar man faktiskt det julkortsaktiga landskap man har utanför fönstret och mysigheten med vintern.




Våga klippa av håret

Usch vad jag har varit dålig denna vecka, har ju inte uppdaterat något alls :S. Har varit väldigt trött och slocknat redan vid 10 varje kväll så det har inte blivit av att ens starta dator. Men det har varit en rätt kul vecka med My som klippmodell i onsdags. Så skönt med dom som vågar bara klippa av sig håret :D Viste att My skulle passa perfekt i en kort frisyr och hon sa tom att nästa gång klipper vi ännu kortare ;) Awesome



Det är vanligt att det börjar spåra i salongen :P (Busar med Marlene på bilden)

Snö = sexigt?

Häärligt att snön är här...egentligen tycker jag att det är lite opraktiskt med snö. Man måste sparka av sig snön på skorna och sådär när man ska gå in :P höhö i-lands problem.
Men en som gillar snö är Jonas som hade ett intressant sätt att beskriva känslan av att snön nu har täkt alla gator "Snö är sexigt"
Haha så tycker jag också att man ska se det :D


Det negativa med att ha en blogg

Det är roligt att ha en blogg där man kan dela med sig av sina tankar och roliga händelser. Men det har ju sina nackdelar också. Jag har haft blogg när jag var yngre och hade då någon som återkom hela tiden med elaka kommentarer. Vill inte att detta ska hända igen så att jag blir tvungen att stänga ner bloggen som jag gjorde med min gamla. Det finns ju så många utan liv som ser nöje i att skriva taskiga grejer under anonymt namn. Tror att ni som har eller haft blogg känner igen er i detta. 

Nu handlar det inte om antalet positiva resp negativa kommentarer jag fått. Men jag kommer i fortsättningen att godkänna kommentarerna så att dom inte postas direkt utan att jag sett dom innan. Pga av att jag inte vill att min familj ska bli drabbade av elaka påhopp av anonyma personer. (Det som citeras är oftast roliga och lite oseriösa saker som jag alltid frågar personen om innan om jag får publicera det.) Det är en sak att vara elak mot mig som har bloggen, det tar jag inte åt mig av, men det är jävligt lågt att ge sig på min familj!
Jag vill inte ha en dålig stämning på bloggen (för jag vet att kompisar har reagerat starkt när en elak kommentar om mig har publicerats här och närstående ska inte bli påhoppade) så det är ingen idé att skriva något elakt till mig eller någon annan för det tjänar du ingenting på! Gillar du inte att läsa det jag skriver så kan du läsa någon annan blogg.



Ger inte upp min blogg i första taget! :D Du kan se fram emot många roliga kommande inlägg för bloggen kommer fortsätta i samma anda.


Spökboll med smågrabs

Heeej! Det blir så konstigt nu att skriva på svenska när jag har youtubat mcfly i timmar och har då automatiskt präglat in brittisk engelska i huvudet på mig :P jaja. Asså jag skulle ha pluggat egentligen. Men det är så svårt att ta tag i särskillt idag när jag är såå trött, så det blev mcfly istället. Man skjuter upp allt tråkigt det är ju inte bra då måste man göra det sen :P

Idag har det varit en kort skoldag men lite kul. Vi var typ 4 st på gympan som skulle vara med så vi blev inte så glada när vi fick höra att vi skulle spela spökboll med el och vvs killarna i 1an. Vilka flash backs från högstadiet jag fick då jag ofta var ensam tjej i laget och dom här kände man inte ens. Men jag blev varmt välkommnad i mitt lag så det blev fett roligt :D 

Det blir ett litet konstigt inlägg hoppar mycket mellan ämnerna men så får det bli. Nu ska jag skutta ut till köket i mina hello kitty tofflor och äta sen så blir det att anmäla sig till en ny termin med bästa läraren Maria Kim på balettakademin. Yoohooo. Ser verkligen fram emot att börja v3 eller när det nu blir :D


Familjen soffpotatis

Det här är en vanlig bild på hur det ser ut hemma hos oss :P Vilka aktiva barn!
Vofflor till middag idag (fråga mig inte varför). Som ni kan se på bilden sitter vi med varsin voffla och jag har Sunes Jul maraton tillsammans med pappa medan malin leker med sin dator och smygskrattar åt Sune :P





SÖKER MODELLER!

På onsdag har jag prov och behöver klippa en kille och en tjej. En kl 10.00 och en kl ca 14.00. Kravet för båda är att mer än 2 cm måste klippas bort.

Tjejen kan klippas i vilken frisyr som helst så länge det inte bara är toppklippning.

Killen kommer att få en kortklippt nacke och sidor.


Detta är förståss gratis!
Skulle detta passa dig? Eller känner du någon som kan och vill? Hör av dig! (Har du inte mitt nr eller facebook kan du skriva en kommentar här)

Är du som kille sugen på att testa på hur det är att bli sminkad som en drag qeen finns ett tillfälle nu på torsdag kl 9.00 att få en riktigt cool, showig makeup.


Vill du klippa dig hos mig men en annan dag är du välkommen att boka tid hos mig på min praktik i Skogås på Tinas Hårsalong. Har nu gått på jullov men kommer att vara tillbaka igen varje fredag från och med v.1


Pinsamheter på tv4

Idag segar jag hela dagen efter en kväll på the bridge igår. Det har varit så skönt att bara ligga i soffan och trängas med superbakis storasyster och kolla på repriser av skitprogram, typ Robinson Karibien. Fy fan vilken skit, det är bara tjocka människor i det där programmet. Kunde dom inte valt ut några fräsha, unga och lite vältränade när dom bara har badkläder på sig. Snusk! 

Innan dess var det reprisen av Idol finalen och jag skäms fortfarande så fruktansvärt mkt över Eriks flickvän som vägrade gå av scenen. Herregud va skulle hon upp dit och göra. Hu så pinsamt! Snygg var hon inte heller :P Men min pappa sa att han kommer att byta ut henne nu medan storasyster tycker synd om flickvännen som fått facebook gruppen "ERIKS FLICKVÄN, GÅ AV SCENEN" skapad efter händelsen. Haha klockren grupp med 7 586 medlemar! Ska fan gå med jag också haha!



Facebook grupperna hittar du här:

ERIKS FLICKVÄN, GÅ AV SCENEN

Idol-Eriks flickvän är sjuk i huvudet som står kvar och dansar på scenen efter vinsten.

VI SOM SKÄMDES FÖR IDOL-ERIKS FLICKVÄN

OK var att han tog upp sin pappa! MEN, vad fangjorde bruden där uppe?! Sjöng med och DANSADE (?!) till låten OCH slog honom i huvudet?! HAHA!
detta var bannemej ÅRETS SKÄMT! En STOR applåd till hon som är utskrattad resten av livet: IDOL-ERIKS FLICKVÄN!

 



OBS!

För er som har orken att skriva elaka kommentarer så passar jag på innan att säga några ord bara så att ni kan spara energin till nått annat istället!
Har ingenting emot denna tjej, hon är säkert jättegullig, utan det är situationen som jag tycker är lite fel eftersom det var erik som vann så borde han få glänsa när han vunnit. Så det finns ingen anledning till att bli upprörd över detta.


Like old times

Efter en hel shoppingdag med mamma i handen ska jag nu skutta iväg med mina nya 11 cm klackar till bussen. Det blev inte dom skorna jag hade tänkt köpa utan ett par andra stövletter som var jäävligt fräsha :) Supercoola. Köpte en sula också så får se hur länge jag överlever i dom ikväll :) Det blir nämligen utgång med Sarah, Eric och Marc och en massa andra. Vi 4 festade en hel del för ett år sen så det blir skoj att få uppleva lite old times igen :P haha. Så ut och röja med Huddinge folk nu asså och blir tjejmys med Sarah nu innan och efter så blir kvar där. Mamma behöver inte oroa sig ;)



Tål dom snö tro :P


Dröm skor

Tänkte lixom asså köpa dom här snyggingarna imorgon typ :D NIICE


Jag vet en som kommer att bli fet

Idag har det varit sista praktikdagen nu för denna termin. Fick en stor julsäck full med choklad :) Så jag vet en som kommer att bli fet till jul :P hahah. Får köpa ny klänning till nyår då^^ Höhö.
Det har varit jättemycket att göra och hade min sista kund klar runt halv 7 så jag fick stänga själv :P Kom hem fett sliten och slängde mig i soffan framför Jerry Springer på direkten :P Nu sitter jag med min mest pratglada kamrat i telefon och pratar om allt mellan skolgrejer, kärleksproblem, till omogna människor. Mycket trevligare än idol finalen som jag bojkottat i år :P Höhö nä men ska se iallafall vem som vinner ikväll.
See yaa lataa

 

Asså det blev ju bara fööör nice

Idag gjorde jag show make upen jag tidigare skissat på i veckan. Hade Lorena som modell idag och det blev ju bara fööör nice asså! :D
 
  


Permanent prov och make up läxa

I natt så drömde jag endast om frisör och make up relaterade grejer i en enda röra som gav mig ett obehag när jag vaknade i morse. Det var så mycket att hålla i huvudet eftersom jag hade permanent prov idag. Tar längre tid än vad man tror så det blev ingen rast på hela dan. Började 10 och var klar kl 15. Så är det när man är frisör man får ingen mat :P Men det gick bra och det blev fint, så det var ju awesome :)

Nu har jag sen jag kom hem gjort min make up läxa, ska ha skissat upp en show make up. Att det tagit så lång tid kanske beror på min nojighet när det gäller att rita. Jag kan vekligen inte rita eller jag har inte gjort det på år och dar så jag är ingen erfaren inom det området. Men det är roligt att sitta och pyssla och sätta på lite glitter och så när väl skissen var klar. Så det är kul när man får såna här läxor :D Skön kontrast till bajs-vanliga-teori ämena typ Samhäll, hu sånt är det värsta jag vet :P
 



Stolt :) haha


Rosa, Glitter och Pop

Jag har en make up läxa till torsdag, då jag ska ha skissat upp en show make up som jag sedan ska göra praktiskt på lektionen. Har varit 0 inspirerad under flera dagar nu och har inte alls kommit på något tema. Men så tänkte jag såhär att jag skiter i vad alla andra tycker :P Vad tycker jag är snyggt och coolt? Man måste gå efter det. För det man själv tycker är snyggt blir bra :) Ni får se färdiga resultatet sen på torsdag. Men det blev tema rosa, glitter och pop efter att jag lyssnat på Demi Lovato under kvällen:





Testar make upen på mig själv innan jag ritar upp på papper. Puder glitter so awesome!


En blomma som inte vissnar

Idag har det varit helt sjukt i skolan asså jag har haft 4 lektioner och på var enda en så har vi kollat på film! Jo det är sant, helt knasigt att det lyckats bli så. Så nu är man helt dåsig efter det, haha.

Jag fick sån lust i min vinterdeppa att plocka fram min jättestora låda under sängen där jag har alla mina godis saker^^ Ståltråd, sidenband, färgglada band, verktyg och massa olika fantastiska pärlor såklart :D Kikade även lite i mina två jättefina böcker om hur man gör smycken och en om pärlor. Fick då inspiration till att göra en blomma i rosa pärlor :) Den blev jättefin men vet dock inte riktigt vad jag ska göra med den :P Så den pryder mitt skrivbord just nu :P Den behöver ju inte vattnas iaf^^
Pappa fick ett litet smycke också med silver pärlor och en svart måne som han kunde sätta på sitt usb som alltid kommer bort. Så nu är han nöjd :P

Man kanske borde ta upp sin smyckes tillverkning igen, vad tycker ni???? 


Ja det är jag faktiskt

It's easier to let you go
Now I'm not emotional
I've learned to make it on my own
I can carry on by myself

I'm through with all the pain
No more drowning in the rain
I'm free to be who I am
This time I am moving on

'Cause I'm a champion
So much stronger than I was before
'Cause I'm a champion
Finally taking hold of my life

- Agnes, Champion 

Julstämning

Hoppas att ni hade en trevlig andra advent. Jag har haft fullt upp hela dagen med julstök och storstädning, rensning av rummet och så körde jag hem mamma efter att hon varit här och hälsat på. Nu har man iallafall börjat få lite julstämning :) även om vi inte pyntat så mkt i lägenheten en så har jag tagit in en adventsljusstake som jag såklart pimpade med lite guldglitter. Sen blev det två julgranskulor att hänga upp också. Jills julskiva som är tradition i hemmet har börjat spelats och då känner man att snart är det jul :)

Några som är bra på att fixa julstämning är supersnygga Måns och Agnes som gjorde julreklamen för MQ för några år sen. Deras vertionen till denna låt går stenhårt hem hos mig. Så för mig får dom gärna julhångla denna jul också :D haha.   



Pappa är inte helt nöjd med tillvaron

I morse så satt jag och pappa och åt frukost medan mina systrar ringde honom som vanligt och denna morgon efter varandra. Han var inte riktigt nöjd. När det ringer för andra gången svarar han:

Ja hallå?... Ja hej!...... Ja det är klart att du har problem, alla som har problem ringer till mig! Malin ringde nyss och gnällde att hon hade försovit sig. Det är ingen som ringer och säger "hej pappa god morgon har du fått någon frukost idag?"

Haha dagens bästa :P



Hemma mys

Jaha så blev det hemma mys ännu en kväll denna helg. Men man ska inte hänga läpp för det utan njuta av det stilla lugnet så kan man dra på fullt ös hela veckan sen. Sitter här i min Something Behind tröja, dricker oboy och chattar med Ciffa om hur nice nya tröjan är :P

Har pratat i över en timma med Sarah i telefon och tjatratt om hur mobbade alla ser ut i skolkatalogen och skvallrat om vilka som är ihop med vilka just nu och inte. Typiskt tjejer :P
Hon satt och slog in julklappar medan hon pratade och blev genast lite stressad över julhandlandet som jag bara börjat med lite smått. Köpte en för tidig julklapp till mig idag (som tyyyp alla har köpt) från mamma eftersom den här fantastiska grejen var slut på alla Kiks utom i Huddinge så då fick jag den nu :D Man blir så glad av att bara kolla på alla färger, gud va mycket man kan exprementera nu med sminkningen jag som bara kört på mina isa dora skuggor med endast 4 nyanser i varje.

So awesome!

 
 

Min härliga regniga dag i Huddinge

Var i det regniga Huddinge c idag på Jills skivsignering. Trots att jag gick själv + det dåliga vädret så var det riktigt kul :P Tog fram kameran och tänkte att det är ju lite kul att ha det här på film. Frågade den sköna killen Rasmus som alltid är med Jill och presentrerar henne, värmer upp publiken och lockar dit folk om han kunde filma. Och det blev som en liten dokumentär då han intervjuade mig och grejer hahaha, fett kul! "Backstage" gick vi sedan där gitarristen Göran fick vara med på ett hörn också :P höhö. Är du vän med mig på facebook så kan du se den filmen där :)
Fick också veta att hon kommer att han konserthus turné som vanligt nästa år i april blir det. Och dom konserterna är alltid grymma så dom får man INTE missa. Superduper då vet du det mamma då kan vi köpa biljetter till det snart då ;)

Sen så mötte jag upp Ciffa från det braiga Something Behind och köpte bandets tshirt av honom :) Trevlans att träffa honom och så fick man skjuss hem också så man han ju umgås lite :)
Tröjan är fett nice tycker jag och satt helt perfa och skön som satan, passade fint till mina jeans leggings :) så topp betyg där asså! 16 januari spelar SB live på fryshuset. Ska bli nice att se dom live igen :) tills dess har man låtarna och efter att jag skrev på deras myspace att dom borde lägga upp min favoritlåt boys and girls så gjorde dom det :) sweet! Lyssna här: http://myspace.com/somethingbehind 



Jill med sin stora mage sjöng som alltid lika bra och var som alltid lika glad :)


 

Somethind Behind tröjan :) niice


DET ÄR SKANDAL!

Att Tove åker ut det kan ju fan inte hända! Det är sjukt att den mest musikaliska stjärnan som varit självklar vinnare sen start i år inte kommer till final! Hon är den som skulle kunna slå internationellt och jag kommer för första gången någonsin inte att kolla på idolfinalen! Tove var den enda anledningen i år att man kollade!  


Fridas fredag

Idag har det varit en lång dag på praktiken eftersom jag inte åkt iväg och dansat. Det har varit väldigt lugnt hela dagen, hade inte min kund förns kl 17 nämligen. Ska permanenta henne nu på onsdag så vi passade på nu innan att klippa upp det lite eftersom det är alltid lite svårt att permanenta på långt hår. Håret blev jättefint så det var skönt att gå hem nöjd. Pappa bjussade på spagetti och köttfärssås som jag försökte pressa i mig, har man ätit en kebabtallrik så står man sig på det en hel dag det går inte att äta middag efter det. 
Ska passa på att gratta Lukas till friheten som muckade idag. Lite avis på honom som ska på Backstreet Boys konserten ikväll, den lär säkert vara bra. Själv ska jag sätta mig framför ett spännande idol avsnitt som börjar om bara en minut faktiskt. Hejar självklart på Tove som fått riktigt svåra låtar av juryn, så det ska bli spännande att se :) 



Så söt och har as cool stil. Heja Tove!


Träffa Jill snart igen :)

Min superstar sen många år tillbaka Jill Johnson är i Stockholm igen på sin signeringsrunda och på lördag kl 13 blir det i Huddinge C, bara några meter från min skola faktiskt. Så det är ju awesome! Som troget fan så går man och ser henne så fort hon är i Stockholm. Han dock aldrig köpa biljett till julkonserten (skäms) vilket är jävligt synd eftersom hon är en upplevelse på konserter och hennes julskiva har varit tradition i min familj sen 2005. 
Men signeringar är fantastiskt kul, gratis, oerhört mysig stämning och så får man ju hänga med Jill också :)



Mys :)


JAG ÄLSKAR GLEE!!

Att serien Glee blivit så stor i USA förvånar mig inte. Tror att den är uppe i kanske 4 avsnitt eller så nu och tidigare har jag verkligen tyckt att den varit bra :) Men efter kvällens avsnitt är jag fullkomligt kär :D Det blir bara bättre och bättre för varje gång och min nya favorit är Kurt den söta gay killen som lärde hela fotbollslaget Beyonces moves från Single ladies för att bli mer avslappnade och på så sätt vinna hela matchen.
Mm och se hur bra det gick :D Ska också lära mig den dansen :D


Sötaste paret i världen

Eftersom jag skrev så nedlåtande om nykära par i förra inlägget så ska jag i detta lyfta fram att jag faktiskt älskar kärlek och det är jättegulligt att visa att man är kär i någon (MEN det finns ju gränser).

Jag är inte nog inte ensam om att vara superavis på sångerskan Frankie Sandford (är med i grubben The Saturdays och är en fd S Club 7 medlem faktiskt) som är tillsammans med den snygge basisten Dougie Poynter i Mcfly, den blyga och helt galna spillivinken som är yngst i bandet och alla fans lilla gullegris såklart. 
Paret blev i år utsädda till "Cutest couple ever" i en tidning som heter Sugar Scape. Tycker hela tiden att jag ser dom som finalister till snyggaste kändis kille resp tjej tävlingar på siter och så.
Vem är avis? Svar: Snygg Frida.
Dom ser alltid ut att ha det så mysigt på alla mingelbilder man sett dom på. Cuuuute :) 


Hånglade par, dom finns överallt

Det kanske bara är för att jag är singel men håll med om att man blir irriterad över att se par överallt stå och mysa i nått hörn i skolan, hångla på bussen, kela på tåget, hållandes varandras händer på stan. Dom är överallt :O
Det finns ett par i min skola som jag sett ett antal gånger och hålla på och snuska sig offentligt. Och en gång så ba stog dom mot ett skåp och grejer så man reagerade ju mer än vanligt. Dom gick sedan in på toa och fortsatte tydligen där eftersom en klasskompis hade gått förbi och sagt "Ni kan ju stänga dörren", sagt och gjort så stängde dom, låste och var dom där inne sen ett tag, vet inte hur länge men när min lektion började ett tag senare så var dom kvar där. Herregud håll koll på hormonerna ungdommar!




Uppsättning i Renässans stil

Min och Sarahs docka vi gjorde inför vårat arbete om renässansen. Passade på att fota den idag innan den plockades ner. 

Sweet :)

    

Alla vill väl vara en glad jude

Hemma hos the Kantorps vid middags tid. Då kan det se ut såhär och tror nog att jag inte ska säga nå mer kolla på filmen istället :P


Flisfilt beroende?

Kan man vara flisfilt beroende? För jag börjar undra om jag är det nämligen. Så fort det blir vinter går jag alltid runt med en filt runt om mig ovanpå en tjock kofta eller tröja såklart + ett par tofflor också ;) så jag fryser minst sagt mycket under det här halv året! Haha usch, laddar inför i morgon då det ska börja krypa ner under nollan :P

Jag är så trött på vardagen så jag bara spyr just nu och skulle bara vilja åka iväg någonstans vart som helst...men det går inte i verkligheten tyvärr så då får man försöka göra dagarna liite roligare. Och hur gör jag det ikväll.. hm.. det är enkelt :D Lite poppig boybands musik (Blink 182 lyssnar jag tillräckligt mkt på i ipoden så det blir ren pop i högtalarna hemma) och två härliga avsnitt av 2 1/2 men :D som jag ska gå och kika på nu.
See ya lataa 

 So just remember to smile, smile, smile and turn the world around! - Mcfly

RSS 2.0