Mina makeup favoriter till våren


                                                


Ser färgerna på sminkningen på denna bild bekant ut? Den stora makeup trenden i vår är nämligen rosa! Överallt så är det bara rosa, rosa, rosa. MEN jag är så trött på rosa, rosa, rosa redan nu och vill häldre sattsa på bruna toner som ger en naturlig look och det är alltid ett säkert kort! Dessutom passar den naturliga looken väldigt bra in på vår och sommarmodet i år också tycker jag. 

Här är mina makeup favoriter till våren!



Bas: Det viktigaste! För har man inte en fin bas så kan aldrig resten bli snyggt. Så sattsa på bra basprodukter!

Foundation, Löspuder och conceler. Allt från mitt bästa märke Max Factor.

Mineralfoundation från samma märke fick jag i julklapp och kommer bli en stor hit hos mig i sommar när man inte vill ha så mycket smink på sig.

Solpuder från Isa dora, funkar alltid bra som rouge ;)
 

Ögon: Lite ögonskugga gör det där lilla extra!

Ögonskuggor classic brown från Isadora är nästa jag har siktat in mig på att köpa. Isa doras ögonskuggor är min storfavorit!

Brun kajal från HM, nyinköpt så har inte hunnit testa än men jag tror endå inte att den är så dum eftersom jag är väldigt nöjd med deras eyeliner.
TIPS: Svart kajal på insidan av ögonen ger en mer markerad blick.

Mascara Stilett från Maybelline, kommer troligtvis bli min nästa mascara att köpa. Jag köper alltid Maybelline mascaror och tror att denna är riktigt bra som är tunn och kommer åt lätt alla fransar.

Läppar: Mitt beroende - LÄPPGLANS!

Såklart har jag mitt favorit läppglans från Loreal glam shine. Nu har en ny vertion av den kommit som ska hålla i 6 timmar och den blir man ju bara jättesugen på, hihi!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0