Officiella film mys dagen

Idag är en sån där dag som man bara vill sitta inne och kolla på film. Funderar på en riktigt härlig komedi som en personlig favorit Freaky Friday, som jag nästan kan utantill vid det här laget.
Men jag har kollat igenom alla avsnitt nu av en gamal somarlovsmorgon serie från 97, Salve.

En historia om medeltidsintresserade Nils som av misstag hamnar i Kalmar år 1397. Där blir han kompis med Katarina som jobbar i badstugan i byn. Erik av Pommern sitter på slottet och har tråkigt och vill hälst av allt vara en vanlig människa så han rymmer från slotter förklädd till bonde och blir kompis med Nils och Katarina. Samtidigt smyger Mecklenburgare runt i staden och vill förstöra unionsplanen.   

Tyckte jättemycket om den och trots att det är ett barnprogram så är det så himla mysigt att krypa upp i soffan med en glass och kolla på Salve, den är bra även fast man är 18 :) Jag har dessutom blivit mycket mera kunnig om medeltiden nu faktiskt :) 

   Sen ska jag sooova igen alla timmar jag missade i natt^^ :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0