Prov i dagsmakeup

Låter kanske som nått flum men jag har faktiskt haft smink prov idag. Min modell var söta och snälla Sara som jag hade under träningsgången inför provet förra veckan. Det går alltså ut på att göra en dagsmakeup då man jobbar med grunden (huden - foundation osv), sen ögon (kajal, olika skuggor), rouge, läppar och ögonbryn på bara 15 min. Tidigare har vi fått på oss nästan en timme på samma sminkning.
Men jag är jättenöjd med mitt jobb och jag hoppas på att jag dragit hem fullt betyg på detta eller vad tror ni ;) 








Som ni ser på bilden är det mycket man behöver använda sig av (Servetter, tops, svamp, puderborste, rougeborste, highliterborste, stor och liten ögonskuggsborste, concealer och läpp borste, ögonbrynsborste, kajal, ögonbrynspenna, highliter, ögonskuggor, rouge, foundation, concealer, puder, maskara, läppglans)


Kommentarer
Postat av: Sara

Naaa, gumman, klart jag ställer upp! Jag tror abslout att du får högsta betyg, annars skulle jag bli förvånad! ;D

2009-10-15 @ 18:46:29
URL: http://misssailor.blogg.se/
Postat av: Sara

P.S. JAG vart i alla fall hel nöjd! ;D

2009-10-15 @ 18:47:00
URL: http://misssailor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0