Min lilla fresh lista

Hur gör man för att känna sig lite sådär extra fräsh. Jo jag tänkte dela med mig av mina små grejer i vardagen som får mig iaf att lyfta lite.

1. Städa, jo tro mig efter att ha städat en hel lägenhet idag så känns det fräshare att gå ny duchad i ett städat hem än ett stökigt och smutsigtt.
2. Unna dig lite extra nica produkter i duschen peeling tex.
3. Ät rätt för man blir ju vad man äter. Framförallt ordna en brakfrukost och som smoothie galning så blandar jag såklart ihop en liten energi kick på morgonen.
4. Naglarna! Asså jag har alltid haft fula naglar, korta och så fort dom växer lite så skivar dom sig. Men efter att jag tagit tag i det och börjat använda ett nagellack som ska motverka det och låtit bli att pilla på naglarna och mjuka upp dom så har dom blivit jättefina...okej inte jätte men finare än innan. Så nu har jag alltid fransk manikyr, bara en sån liten grej blir fräsch :)
5. Tonat ner på sminket. Jag tycker att det är jättekul med smink, ju mer desto roligare typ :P Men på sommaren så är det fräsht med en mera naturlig make up och har nu börjat testa det. För det är faktiskt svårare att göra en naturlig make up än en mer fest make up, tycker jag. Men här har jag gjort förmodligen världens enklaste sminkning:



Tunt lager med foundation och sedan puder för att det ska hålla hela dagen. En lite mörkare brun skugga närmast ögat och sedan en ljus strax övanför. Lite solpuder som rouge och lite på ögonlocken också. Maskara och ett ljust läppglans så är det klart. Fresh, snyggt och lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0