Att våga drömma!

Jag sitter nördig och kollar på Mcfly videos som vanligt. När jag kikade på den första videon jag såg med dom That Girl, så kom en ny dröm om att regisera musik videos men kanske inte så konstigt endå eftersom jag gjorde enormt många amatörvideos i windows movie maker som 12 åring. Men med detta nu kom jag att tänka på vad mycket olika grejer jag tänkt under åren att det här vill jag göra eller bli när jag blir stor. Vist har jag alltid vetat att jag ska bli frisör och det är jag ju snart också.
Det första jag mins är att jag på dagis hakade på mina kompisar som hade ville jobba på mcdonalds när dom blev stora (denna korkade ide skulle inte förvåna mig om det kom från mig) och det har jag ju redan klarat av gurselov men när jag blev lite äldre och började skolan så kom mina självständiga drömmar. Och det rullade bara på:

Smyckesdesigner, Frisör, Stylist, kläddesigner, inom reklam branschen, programledare, chefredakör för tjejtidning, skriva en bok a och nu kommer jag inte på fler bara för det men manusförfattare... a listan kan säkert göras längre. Men hela tiden har jag kommit tillbaka till frisör så det var det det fick bli helt enkelt.

Det viktiga är oavsett vad man vill bli är att man vågar drömma! Jag har sagt sen jag var 14 att jag kommer att styla kändisarna för melodifestivalen och just nu är jag väldigt avundsjuk på min storasyster som sitter och öppnar bidrag till nästa års föreställning och lite tjurigt sa jag att jaja jag kommer till melodifestivalen en dag! 
Oavsett hur stora drömmar man har så ska man aldrig tveka utan bara köra och lita på sig själv för jag har fått lära mig hela livet att ingenting är omöjligt, allt är bara upp till en själv, vill man så kan man. Och en dag så kommer jag inte sitta framför youtube och kolla på Mcfly videos utan stå bakom inspelningen istället med alla mina styling och makeup grejer :D

      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0