Make up - Runda ögon

I dag har jag gjort en make up som passar mig ganska bra som har lite mer mandelformade ögon. Vanligt vis brukar jag göra dom ännu mer avlånga men idag gjorde jag dom runda då det handlar om att jobba innifrån och ut med ögonskuggorna. Tyckte att den var väldigt fin faktiskt :) Se nedan hur du gör det spelar ingen roll vilka färger på skuggorna du använder men till den här tycker jag det är snyggast med lite svart som mörkast och lite mörkt grå/brun/lila tonig skugga.





STEG FÖR STEG. Såhär gör du:

1. Svart kajal. Måla på ovansidan av insida öga. 

2. Highligter (Eller en väldigt ljus ögonskugga) applicera över hela ögonlocket upp till ögonbrynen.

3. Ögonskugga (Ex mörk grå med lite brun eller lila ton i. Här har jag använt mig av en mörk kall lila skugga) applicera längs globlinjen i mitten och sedan tonat utåt kanterna, det ska vara mörkast i mitten av ögonlocket!

4. Lägg samma ögonskugga under ögat i mitten och sedan tonat utåt kanterna, det ska vara mörkast i mitten! 

5. Ögonskugga (Gärna svart, huvudsaken är att den har en mörkare färg än den du tidigare applicerat.) applicera närmast franskanten. Lägg den (precis som du tidigare gjort) i mitten och sudda ihop lite lätt med den tidigare skugga du applicerat så de smällter ihop. (borsta hällre av den penseln du applicerat skuggan med och sudda ihop med. Tops tar lätt bort mkt av skuggan)

6. Lägg samma ögonskugga du nyss lagt längs franskanten nu under ögat i mitten och sedan tona utåt kanterna.

7. Titta nu och se om du har lagt rätt. Det ska vara som mörkast i mitten av ögat både över och under.

8. Svart kajal. Måla i mitten på undersidan av insida öga. Gå INTE hela vägen som du gjort på övre sidan av insida öga för när man blinkar så blinkar man ner lite av det man målat över på insida öga. Så måla bara i mitten nere för vi ska ju ha allt betonat i mitten.

9. Mascara. Börja med att lägga mascaran i mitten precis som du gjort med skuggorna. Ta endast ett litet snabbt drag på ögonfranskanterna och lägg så mycket du kan i mitten både på över och underfransarna. 

10. Rouge (gärna ljus rosa vilket passar fint till svart och grått)

11. Läppar. Använd ett läppglans med färg och måla i mitten av läpparna.

12. Ta ett läppglans utan färg och måla över hela läpparna. 

13. Klart.    

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0