I min sminkväska

Nu är det helg och kanske fest för en del av er kanske och då är ju kul med lite extra makeup (haha säger jag som brukar dra på lika mycket ögonskugga till skolan). Tänkte att det var dags att rensa i min sminkväska och se vad det är man använder egentligen. Här får ni se lite vad jag använder och hur :) 

Foundation - maxfactor. Puder och solpuder - Isadora. Ögonskuggor och kajalpennor - Isadora. Brunskugga - Face. Mascara - Maybelline. Glitter eyeliner - HM.  

Till vintern och fest använder jag mig av färgerna svart, grått och rosa i min makeup. Foundation och sedan rikligt med puder på. Svart kajal lite sotat längs överlocket och hälften under ögat. Svart ögonskugga närmast fransarna och grått ovanför, båda skuggorna har glitter i sig. Kall rosa rouge på kinderna och lite lite på ögonlocken. Svart mascara. Sist men inte minst ett ljusrosa eller mörkrosa läppglans.
Jag håller mig till kalla färger eftersom jag har en kallhudton. Men när jag vill ha lite mera naturlig makeup jobbar jag med bruna toner. Ingen kajal utan mörkbrun skugga närmast ögat och sedan en guld/gul skugga. Solpuder på kinder och ögonlock. 
 



Nu när jag rensat i min sminkväska vill jag ha lite nytt också. Så jag har spanat in dom här grejerna:


Rouge - Isadora. Löspuder - Maxfactor. Läppglans glam shine - Loreal.

Tillsist så är ju faktiktiskt mascaran det viktigaste i makeupen tycker jag :) Och det kan vara svårt att hitta en som passar än bra. Jag har två olika mascaror i min sminkväska och ena är toppen medan den andra verkligen är botten för den kladdar så fruktansvärt.

Define A Lash Volume Mascara från Maybelline är min favorit medan 2000 Calorie Dramatic Look Mascara från Max Factor är kladdig och inte så bra. 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0